Credere est cum assensum cogitare
(Ticēt nozīmē pārdomāt pieņemto)
sv. Augustīns

Fides quaerens intellectum
(Ticība, kas tiecas izprast)
sv. Anzelms

Ak, Toms

“Tam, kurš padara sevi kurlu vārdiem, nevarēsim trāpīt ar mūsu filozofiju;
tomēr, ja kāds atveras patiesības vārdiem, Dieva vārdiem,
tad pieskaņojamies un izmantojam šos vārdus”.

TS I, 32, 1

ievads
DEGOŠĀ LĀPA
AIZSTĀVĒT TICĪBU
TEOLOĢIJAS KOPSAVILKUMS
REKOLEKCIJAS
CILVĒKS
JŪTU PASAULE
SPĒJU PASAULE

1. Autora nodoms

2. Kā runāt ar neticīgajiem

Ja vēlies lasīt šīs sadaļas saturu, tad laipni lūdzu, – bet, ja neesi izlasījis/noklausījies un iegaumējis tekstus no sadaļām “Ievads” un “Degošā lāpa”, tad iespējams maz ko sapratīsi.

Šī sadaļa ir paredzēta, lai varētu iepazīties ar mazu, bet ļoti svarīgu Toma tekstu, kas rakstīts pēc konkrēta pasūtījuma. Kāds misionārs Sīrijā (neviens droši nezina, kas viņš bija) lūdza padomu saistībā ar Saracēņu izsmiekliem par dažām Baznīcas dogmām, Grieķu un Armēņu mācību par šķīstītavu, ka arī saistībā ar Saracēņu un “citu tautu” fatālismu.

Šis darbs ir it kā kopsavilkums un vienlaikus papildinājums ļoti apjomīgam Toma darbam Contra gentiles jeb Summa pret pagāniem, tomēr dažreiz to sauc arī Filozofijas summa. Šķiet, ka tieši šajā darbā, kuru nosaucu Aizstāvēt ticību, Toma izklāsts par Trīsvienību un šķīstītavu ir visskaidrākais.

Saracēņi – tā šajos laikos sauca musulmaņus.
Grieķi – tā šajos laikos sauca pareizticīgus.
Armēņi – kristieši no Armēnijas.

© OJOP; web © DETA 2017