“Tam, kurš padara sevi kurlu vārdiem, nevarēsim trāpīt ar mūsu filozofiju;
tomēr, ja kāds atveras patiesības vārdiem, Dieva vārdiem,
tad pieskaņojamies un izmantojam šos vārdus”.
Vispirms tomēr gribu tev pieminēt, lai sarunās ar neticīgajiem par ticības lietām, tu nekad
netiektos pēc tā, lai ticību pierādītu ar neapgāžamajiem pieradījumiem. Šādā pieeja mazinātu
ticības cēlumu, kura taču pārsniedz ne tikai cilvēku, bet pat eņģeļu prātus. Mēs ticam, jo pats
Dievs mums to ir atklājis. Tāpēc ka tas, kas nāk no Visaugstākās Patiesības nevar būt nepatiess,
tātad nav nekādu neapgāžamu argumentu, kas varētu atcelt to, ka ticība nav meli. Tā, kā mūsu ticību
nav iespējams pierādīt ar neapgāžamajiem pierādījumiem, jo ticība pārsniedz cilvēka prātu, tad –
ņemot vērā ticības patiesumu – nav iespējams neapgāžams pierādījums, kas pierādītu ticības nepatiesumu.
Tāpēc kristietim, kas diskutē par ticības lietām, nav jātiecas pēc tā, lai ticību pierādītu,
bet to aizstāvētu. Tieši tāpēc svētīgais Pēteris nesaka: “esiet gatavi veikt pierādījumu”,
bet gan: “aizstāvēties”, tā, lai prātošanas ceļā mēs parādītu, ka tas ko atzīst katoliskā
ticība nav maldi.